andrzej - 2012-10-25 18:20:37

Ja pomyslalem jak ten model srodowiska i agenta "wiewiora" zrobic  i wykumalem takie rzeczy:

zarcie a pory roku
wiosna malo - rosliny
lato duzo - rosliny, grzyby, zoledzie
jesien srednio - rosliny, grzyby, zoledzie
zima zero

czynniki modelujace zachowanie:
glod,
szczescie

if hp < 50 szukaj zarcie
szczescie=hp*0.75 ,
szczescie  55 == max szczescia
if szczescie <10 to mega nieszczesliwy


eksploracja terenu, przeszuka wszystko co jest w okolicy
nowe zdarzenie (np zatrucie) - przeszuka wszystko co jest w okolicy
{ je grzyba, grzyb trujacy - probuje wszystkiego po kolei az znajdzie rozwiazanie (zapamietuje wyniki) jak nie pomoze to nie probuje dalej,jak go odtruje to zapamietuje i za kazdym razem to je jak zatruty }

idzie zima, cale jedzenie ginie, wiewiorka gloduje ale przezyje, jej hp dojdzie do minimum = bedzie mial min szczescia, powstaja 2 czynniki magazyn i glodowka zimowa.


zapamietuje jakie zarcie w jakiej porze roku i przewiduje jaka pora nastepna.jesien stymuluje zbieranie na zapas na zime.

Uczenie sie co zrobic z magazynem. - magazyn jako neutralny bedzie laczony kolejno ze zlymi i dobrymi, kolejna zima zweryfikuje wybor (jak zly z magazynu podbierze po raz pierwszy i mu hp spadnie bedzie w magazynie szukal tych dobrych )  w kolejnym roku wrzuci tylko te dobre do magazynu. 

trzy grupy zdarzen-bodzcow (pod kreska odblokuje sie po 1 glodowce zimowej):

DOBRE

zabawa
jedzenie dobrego grzyba
jedzenie dobrej roslinki
jedzenie zoledzi
jedzenie ziola odtrutki
wiosna,lato, jesien, zima
-----------------------
jedzenie z magazynu


ZLE

wnyki
jedzenie zlej roslinki (-hp)
jedzenie trujacego grzyba
zima
------------------------
glodowka zimowa


MAGAZYN
-----------------
magazyn jedzenia

www.us-biotechnologia.pun.pl www.darkrabarbar.pun.pl www.promienista.pun.pl www.zngw.pun.pl www.szmatex.pun.pl