Ja pomyslalem jak ten model srodowiska i agenta "wiewiora" zrobic i wykumalem takie rzeczy:
zarcie a pory roku wiosna malo - rosliny lato duzo - rosliny, grzyby, zoledzie jesien srednio - rosliny, grzyby, zoledzie zima zero
czynniki modelujace zachowanie: glod, szczescie
if hp < 50 szukaj zarcie szczescie=hp*0.75 , szczescie 55 == max szczescia if szczescie <10 to mega nieszczesliwy
eksploracja terenu, przeszuka wszystko co jest w okolicy nowe zdarzenie (np zatrucie) - przeszuka wszystko co jest w okolicy { je grzyba, grzyb trujacy - probuje wszystkiego po kolei az znajdzie rozwiazanie (zapamietuje wyniki) jak nie pomoze to nie probuje dalej,jak go odtruje to zapamietuje i za kazdym razem to je jak zatruty }
idzie zima, cale jedzenie ginie, wiewiorka gloduje ale przezyje, jej hp dojdzie do minimum = bedzie mial min szczescia, powstaja 2 czynniki magazyn i glodowka zimowa.
zapamietuje jakie zarcie w jakiej porze roku i przewiduje jaka pora nastepna.jesien stymuluje zbieranie na zapas na zime.
Uczenie sie co zrobic z magazynem. - magazyn jako neutralny bedzie laczony kolejno ze zlymi i dobrymi, kolejna zima zweryfikuje wybor (jak zly z magazynu podbierze po raz pierwszy i mu hp spadnie bedzie w magazynie szukal tych dobrych ) w kolejnym roku wrzuci tylko te dobre do magazynu.
trzy grupy zdarzen-bodzcow (pod kreska odblokuje sie po 1 glodowce zimowej):
DOBRE
zabawa jedzenie dobrego grzyba jedzenie dobrej roslinki jedzenie zoledzi jedzenie ziola odtrutki wiosna,lato, jesien, zima ----------------------- jedzenie z magazynu
ZLE wnyki jedzenie zlej roslinki (-hp) jedzenie trujacego grzyba zima ------------------------ glodowka zimowa
MAGAZYN ----------------- magazyn jedzenia
|